in najbolje boš izbral!

in najbolje boš izbral!

Razširi glas

Novice

 V četrtek, 17. maja 2012, se tretje leto zapored začenja preventivna akcija "0,0 šofer – trezna odločitev". Gre za usklajeno akcijo ministrstva za zdravje, Javne agencije RS za varnost prometa, policije, inšpekcijskih služb, strokovnih institucij in nevladnih organizacij ter predstavlja prvi del te akcije, saj se bo akcija nadaljevala tudi oktobra, novembra in v začetku decembra.
Namen akcije je zmanjšati škodljivo in tvegano rabo alkohola, prepovedanih drog in drugih psihoaktivnih snovi v povezavi z varnostjo v cestnem prometu ter število prometnih nesreč, ki se zgodijo zaradi tega.
Akciji se ponovno pridružuje tudi DrogArt ;)

Vsakodnevno uživanje alkohola lahko privede do napivanja
Raziskava Univerze v Montrealu in Univerze Zahodnega Ontaria ugotavlja, da vsakodnevno uživanje alkohola lahko povzroča epizode napivanja. V reviji Addiction so 28. maja objavili raziskavo, ki sta jo izvedli Univerza v Montrealu in Univerza Zahodnega Ontaria med kanadčani. Raziskovalci iz omenjenih univerz so ugotovili, da lahko pogosta uporaba alkohola vodi do napivanja pri obeh spolih in vseh starostih. Tako pitje vina, piva ali žganih pijač 3- do 4-krat na teden poveča nevarnost napivanja, predvsem med mladimi moškimi.

Raziskava prikazuje, da neredni pivci le redko spijejo več kot dve pijači (malo pivo, deci vina, ena žgana pijača), ko konzumirajo alkoholne pijače. Andrée Demers, professor sociologije iz Univerze v Montrealu, pravi, da je odnos med pogostostjo pitja in količino popitega alkohola v eni priložnosti lahko tako biološkega kot kulturnega izvora. Trdi namreč, da alkohol v kanadski kulturi predstavlja mejnik med tednom in vikendom, delom in zabavo, torej tudi med rutino in prostim časom. Med drugim so raziskovalci ugotovili, da veliko kanadčanov konzumira alkoholne pijače dnevno, da bi doživeli učinke, ki spremenijo razpoloženje.

Redni uživalci alkohola (pa čeprav je to kozarec vina ob obroku) bodo morali popiti več kot pijačo ali dve za dosego občutka veselosti, saj se jim tudi ob redni uporabi manjših količin alkohola razvije toleranca. To navadno pripelje do pitja petih ali več alkoholnih pijač na priložnost, kar se smatra kot pitje, ki že ogroža zdravje. Za ženske velja, da naj ne bi popile več kot štirih pijač na priložnost. Pitje alkohola se smatra kot koristno le v majhnih količinah. To pa pomeni do 5 pijač na teden, konzumiranih v več priložnostih. Seveda pa je to zgolj neko povprečje, ki se spreminja glede na kulturni kontekst, spol, starost in še nekatere druge dejavnike.

Prepričana sem, da bi podobna raziskava v slovenskem prostoru pokazala podobne rezultate, vsaj kar se razvoja tolarenca v povezavi z večjo količino zaužitih pijač na priložnost tiče.

Vir: http://www.eurekalert.org/pub_releases/2009-05/uom-dai052809.php